Tuesday, 30 October 2012

Cerpen Paper Girl ~ 2 ~

"Along, talipon!" Pembacaanku terhenti. Siapa pulak ni? Izzat adik bongsuku tersengih-sengih di muka pintu. "Abang Hanifflah!" Dengar sahaja nama Haniff maka sepantas kilat aku berlari. Haniff kesayanganku!

"Hello. Lisa?"

"Hai. Apa khabar yang?"

"Sihat... em... sebenarnya Haniff call ni... ada hal nak beritahu Lisa."

"Apa pulak halnya... cepatlah cakap. Lisa dah tak sabar ni!"

"Emm... sebenarnya Lisa... Haniff nak batalkan temujanji kita hari ini.

"Batal!!! Apasal pulak?"

"Lisa kenal sepupu Haniff yang kat Singapura tu kan? Dia ada datang. Jadi nak tak nak Haniff kenalah layan diakan. Sorrylah ye Lisa. Haniff harap Lisa boleh faham situasi Haniff. Lain kalilah ye Haniff temankan Lisa tengok wayang tu. Bye!"

Klik! Aku terpaku. Punyalah aku excited nak pergi. Dari pagi aku sibuk memilih baju dan kasut, tapi... entahlah. Semenjak sebulan dua ini aku jarang keluar dengan Haniff macam dulu. Dulu kami sering main roller blade bersama dan pergi ke library pun bersama. Namun kini, ah... aku terlalu sibuk mengumpul wang. Haniff pula sibuk dengan sepupunya. Takpelah... jauh di mata dekat di hati. Malah, sepupu Haniff tu bakal sepupu aku jugak. Hi... aku tersengih sendiri.



No comments:

Post a Comment