Wednesday 31 October 2012

Episod ~ 10 ~


Assalamualaikum


“ Farah ! ” Sapa Hana sambil menjengah bilik Farah.
‘ Oh! Tengah mandi ke? Banyak gila gambar Imran. Kalau aku bagitau Imran confirm mamat tu malu gila.hehe ’ bisik hati Hana saat terpandang gambar Imran yang ditampal di suatu sudut khas.
Kaulah bidadari dalam hidupku
Yang selalu hadir di dalam mimpiku
Bunga yang selalu harungi hariku
Anugerah Tuhan yang sempurnakanku

Bila kau jauh
Aku selalu rindu
Bila kau ada
Hatikan berbunga
Deringan lagu Yang Sempurnakanku dari Sixth Sense itu membantutkan sesi menjelajah ke bilik Farah, pantas Hana menjawab bila nama Imran tertera.
“ Hana ! Lepak jom. Boring kot dekat rumah sorang-sorang. ” Jerit Imran.
‘ Budak ni kalau cakap takde break, main nak jalan je. Dah lah jerit dekat telinga aku. Pekak aku kejap lagi. Nak kena ni ’ bisik hati Hana. Geram.
“ Weh! Kau cakap takde break ke? Dah le salam tak bagi, lepas tu nak menambah taik telinga aku ke jerit kuat-kuat ? ” marah Hana. Imran yang dari tadi menunggu tergelak sakan.
“ Tak habis lagi ke gelakkan aku ? ” Perlian Hana yang singgah ditelinga Imran terus mematikan gelaknya. Lalu bersuara
“ Nak tak? ”
“ Aku ajak kawan boleh? Dekat mana? ” jawab Hana yang kemarahannya sudah kembali pada paras normal.
“ Boleh je. Dekat Mall nak? Aku amek. Kau tunggu tau. ”
‘ Lagi sekali dia buat. Cakap tak pakai break lah dia ni. Aku nak cakap pun dah tak boleh. Tahu la dah beli kereta baru. Hey! ' Marah Hana dalam hati. Tak berani nak marah sepupu dia karang aku jugak yang kena tarik telinga dengan abah pasal marah sepupu sengal dia ni. Terpaksalah ikutkan aje.
Sebaik saja Hana memalingkan muka, Farah sudah tercegat dekat pintu. Selepas menyuarakan rancangannya tadi, Farah bersetuju untuk ikut. Walaupun dia kata segan.
‘Aku rasa muka dia mesti merah bila tengok Imran yang ajak. Nasib kaulah sebab suka dekat sepupu aku yang sengal tu.’ Gelak Hana bila dalam kepalanya ligat merencana plan.
Merah padam muka Farah bila tahu yang Imran ajak keluar. Hana mula menjayakan rancangannya tu sudah menarik lengan Imran saat pemuda itu ingin bersapa dengan Farah.
“ Jom sayang. ” ajak Hana. Perkataan sayang yang keluar dari mulut Hana mematikan mood Farah.’Sampai hati kau Hana, ’ rintih hati kecilnya. Imran yang pelik terus memandang Hana, bila Imran nampak mata Hana dikenyitkan tanda ada rancangan dan Imran terus tersenyum.
‘ Ada-ada je Hana ni. Pakwepun pakwe lah ’ suara hati Imran
Suasana dalam kereta Satria Neo LE riuh dengan gelak ketawa dua pasangan baru ini. Farah tidak mampu tersenyum saat tangan Imran dalam gengaman Hana. Kalau diikutkan hatinya yang sakit itu, mahu saja dia pulang membawa duka dalam hati. Namun demi kawan, dia tabahkan jugak diri untuk terus tersenyum walaupun perit.
‘ Yes! Berjaya jugak. Sabar eh Farah, aku nak test je.’ Hana bermonolog dalam hati. Rimas betul bila Imran asyik pegang tangan dia. Ditarik-tarik tangannya agar gengaman itu dileraikan. Bahasa mata Imran yang menyuruh tangan Hana kekal dalam gengamannya membuatkan Hana makin panas. Senyuman evil Imran direnung geram.
“ Sayang! Asal muram je ni ? Takkan merajuk kot ? Hubby lambat 5 minit je kan? ” Usik Imran. Memang sengaja suaranya dikuatkan agar Imran dengar. Tersentak Hana bila dengar Imran bahasakan diri dia ‘Hubby’
Farah terus-menerus memandang keluar tingkap. Hatinya sakit bagai disalai-salai.’Argh!’ jerit hatinya.

# p/s : oi kak farah ! imran . jangan nak bercinta belakang ana . sepak kang >.<

6 comments:

  1. Imran, farah dan hana... Check dia punya watak... Mcm bertukar2 jer.. Kalau abg salah betolkan balik k

    ReplyDelete
  2. Allah .. Kenapa akak suka imran pula ni? -_-

    ReplyDelete
  3. Sabar.. Sabar.. Dah lah tak mintak izin..

    ReplyDelete