Wednesday, 31 October 2012

Episod ~ 8 ~


Assalamualaikum


Suasana bingit di kafe makin menyesakkan dada Hana. ‘Huh! Serabut! Mana Farah ni, takkan kena tahan dengan Prof  Botak tu lagi? Adoi!’ hati Hana mendengus kuat.
Pandangan rakan-rakan U-nye langsung tidak diendahkan. Dari jauh,  Irfan Hanaffi sedari tadi asyik memandang wajah masam Hana, hatinya berdetik  ‘apasal lah kau comel sangat?’ Wajah yang masam mencuka itu masih direnungnya hinggakan kawan disebelah, Fahim menyedari tindak-tanduknya.
“ Irfan . Kau ushar Hana ke? ” Teguran Fahim mengejutkan Irfan.
Pantas dinafikan Irfan, “ Eh! Taklah. Gila ke aku nak ushar Hana tu? Tak pasal-pasal lebam biji mata aku ni. Bukan kau tak tau macam mana ganas perempuan tu.” Jari telunjuknya dihala ke arah tempat duduk Hana, kelakuannya tadi pantas di-cover
“ Tak payah nak kelentong akulah. Bukan baru Sem ni aku kenal kau. Dah bertahun. Semua pasal kau dalam tangan aku. Kau pakai seluar dalam warna apa pun aku tahu. ” Fahim berseloroh sambil menunjukkan tangannya yang digengam .
“ Amboi! Sampai seluar dalam aku kau tahu. Stalker ke? ” Sindir Irfan dalam tawanya. Fahim mencebik. Dari jauh wajah Farah yang tergesa-gesa mencari meja Laila direnung oleh Irfan dari jauh.
“ Sorry Hana, aku lambat. Prof Botak tu paksa kitaorang siapkan assignment dalam kuliah depan-depan dia tadi. Menggelabah aku. Nasib baik aku tinggal nak edit je. ” terang Farah panjang lebar dalam keadaan termengah-mengah. Hana yang diam membisu direnung Farah .
“ Hana, kau marah aku ke? Sorry sangat.. Aku tak sengaja.” pujuk Farah.
“ Taklah. Bukan sebab kau. ” Sangkal Hana dengan senyuman yang jelas dibuat-buat
“ Habis kenapa? ” soal Farah
“ Hurm, kita balik apartment dulu. Nanti aku terang.” Bingkas Hana. Kereta Audi S1  hijau muda milik Hana yang meluncur dengan kelajuan biasa itu masih sunyi sepi. Farah yang duduk disebelah hampir setiap 5 minit merenungnya.

‘ Hish ,kenapa dengan Hana ni? Takkan marah aku kot? Tapi tadi dia cakap bukan sebab aku, habis sape?’panjang berjela pertanyaan itu singgah ke ruang hati Farah namun didiamkan gara-gara keadaan tak stable Hana.
Sampai saja di apartment A1-4-37 Hana terus meluru masuk ke dalam biliknya. Tindakannya menerbitkan perasaan risau dan tidak senang dihati Farah.

2 comments:

  1. Apartment dgn asrama tidak ada ke serasian... Cuba tgk balik... Heheheeh...

    ReplyDelete
  2. Nak guna apartment jugak . haha

    ReplyDelete