Wednesday 31 October 2012

Episod ~ 7 ~


Assalamualaikum



Kuliah Prof. Faizal sudah setengah jam berlalu dan pastinya tugasan baru akan menyusul, senyuman Prof Faizal pagi tadi memang panjang meleret bila tengok kuliah dia penuh. Seketika itu Hana menaip sesuatu di mesej boxnya.
Babe! Aku baru keluar dari kuliah PZ and I just got back from library.
Aku tunggu dekat kafe macam biasa. Jangan lambat eh.:)
Mesej itu di send ke handphone number Farah. Sedang asyik membawa buku dari library untuk assignment dari lecturer tersayang, Prof Faizal. Tiba-tiba…
Kedebush!!!!!!!!!!!!!!!!!
Habis jatuh bersepah buku-buku yang dipinjam Hana tadi. Sedang dalam kekalutan itu, serangan kesakitan dari lelaki dihadapannya mula mencuri perhatian.
“ Adoi! Sakitnya. Mata tu letak dekat mana? Lutut? Dah lah buku semua tebal nak mampus! Dasar perempuan takde mata! Kau letak mata kau kat mana ha!” herdik Azri.
Hana yang terkesima dengan wajah ala-ala Choi Siwon penyanyi kumpulan Super Junior dari Korea mula bersuara.
“ Saya mintak maaf sangat. Saya tak sengaja. ”
“ Sedap je kau mintak maaf! Kepala aku yang benjol ni boleh baik ke bila kau mintak maaf? ”sekali lagi Hana diherdik oleh lelaki dihadapannya.
“ Ewah-ewah! Dah melebihlah pulak budak ni. Aku dah mintak maaf, boleh pulak dia sound aku.” Marah Hana.
Kata-kata Hana itu amat terkesan dihati Azri. Muka yang kacak lagi putih bersih itu mula merah menahan amarah. Saat mata mereka bertamu, cas-cas negatif mula mengawal jiwa. Pelajar-pelajar lain yang tengok kejadian itu pada mulanya ingin menolong Azri namun renungan maut dari Hana membantutkan pergerakkan mereka dan membatalkan niat murni mereka tu. Tak berani nak cari nahas. Namun begitu selepas 30 minit bertengkar, akhirnya kedua-dua mereka dileraikan oleh ketua pelajar dan sudah pasti pertengkaran itu takkan terhenti disitu.

p/s:sorry sebab ade entry yang pendek, hehe

2 comments: